uträkning

jag är hungrig och trött..
Väldigt jobbigt läge alltså.
Orkar inte fixa något att äta!
Att det alltid ska vara så svårt att ens komma på något att äta!
Samma problem varenda dag.. "vad ska vi äta... vet inte... inget"
Och så blir det typ pasta.
Usch...


Jag har föresten gjort en väldigt bra uträkning som jag är otroligt nöjd med...
Jag och Elina har länge undrat över en sak...
Hur många människor behövs det för att fylla en simbassäng med spott om varje människa får spotta en gång bara.
mmm jag vet en idiotisk tanke men har den en gång slagit dig.. då lovar jag att du kommer aldrig kunna sluta tänka på det... men jag har nämligen svar på detta nu.



read this..

jo alltså jag har tagit en bassäng som är 25*10*2 meter. alltså 500 m3.
Och på 500m3 går det 500 000 liter vatten/spott..
okej det är alla med på?!

och 500 000 liter vatten det är ju samma sak som 500 000 000 ml vatten.

sen räknade jag med att alla spottade ungefär 10 ml var.
och sen tog jag bort ett gäng av jordens befolkning för jag tyckte att alla kan ju faktiskt inte potta.. så jag snittade dem till 6500 miljoner.

ja och sen tog jag alltså det där 500 000 000 / 10 vilket då blir 50 000 000

sen 6500 miljoner (folk) /50 miljoner= 130
Yes alltså  världens befolkning kan alltså fylla 130 st såna bassänger med spott.
eller så kan man se det så att det krävs 50 miljoner pers för att fylla en bassäng...


Så där nu behöver ni inte undra mera...
Tack för mig


LOVE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0