äntligen är våran lilla ängel här!

Nu så, nu är Wilma ute. En helt underbar liten tjej!
Och vi är världens lyckligaste och stoltaste föräldrar nu. =)

"Fy fan, hur kan folk välja att skaffa flera barn?!" Det var min tanke igår när hon kommit ut.
Men nu idag, 1 dygn senare så har jag nästan glömt hur jäkla ont det gjorde.
Men aa, ont det gjorde det, som tusan. Det absolut värsta jag varit med om.
Som tur är så kommer det något underbart ur allt det onda, och efteråt så tycker man att det är värt all smärta.

I Lördags natt började värkarna sätta igång. och kl 7 i Lördags morse så bestämde vi oss för att åka in.
Då hade värkarna hållt på i 4 timmar regelbundet, med ca 4 minuters mellanrum och dom varade i ungefär 1- 1,5 min.
jag var gelt säker på att det var dags och att vi skulle åka från Uppsala med en liten bebis.
Det blev ju dock inte så.
Vi var inne på förlossningen kl. 9 och jag var öppen 1,5 cm. Värkarna hade avtagit och kom med större mellanrum.
Vi blev utkickade på stan, för att kolla om det skulle komma igång igen.
men icke.. Ingenting hände. Vi var trötta och tyckte själva att det var lika bra att åka hem.
Vi hann knappt hem igen, förrän värkarna var igång igen.

Klockan 24.00 så höll värkarna på ca 1,5 minut, och kom med 3 minuters mellanrum. Så då åkte vi in igen.
Vi var inne kl 02.00 och jag var då öppen 5 cm.
Då fick vi ett rum och blev inlagda. men som tidigare så blev det lugnare med värkar.
men lika glad var jag, för då fick jag chans att sova lite grann. 
dock bara ca 10 min mellan värkarna, men det var guld värt då. 

Kl 09.30 söndag, var jag öppen 7 cmoch vi bestämde att vi skulle ta hål på hinnorna så att vattnet gick och sätta fart på värkarna igen. 
Mycket riktigt, där var värkarna.. värre än någonsin. 
Och kl 11.03 är hon född. Snbbt gick det där på slutet=) 
50 cm lång och 3380 g. 



Nu är vi hemma och efter att ha sovit ca 9 timmar på 3 dygn så är man lite små sliten. 
Så nu ska vi gå och lägga oss och hoppas på att vi får några timmar. =) 

Imorrn ska jag försöka fixa en egen blogg åt lill plutten. =) Uppdaterar er senare med den=)

Micke, och Wilma.. jag älskar er.. över allt annat!!!


LOVE



 

Kommentarer
Postat av: Mathilda. L

Grattis :)

2009-04-06 @ 21:48:14
URL: http://LennartL.blogspot.com
Postat av: tes

Ååh så fint... Blir alldeles tårögd :) Hon är ju så söt dessutom, bra jobbat!! Tänker våldgästa er längre fram i vår, så du vet.. :)

Vila ut nu och njut av varje sekund.

KRAM

2009-04-06 @ 22:11:18
URL: http://tes.blogg.se/
Postat av: Ewe

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!



/ewelialina.blogg.se

2009-04-07 @ 20:43:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0