35

Idag har jag gått 35 fulla veckor. Och nu kan nedräkningen börja.
35 dagar är det kvar till bf (beräknad förlossning)
35 långa dagar! Det låter inte så mycket, men tiden går så oerhört sakta nu på slutet.
Nu går man bara och väntar och längtar och räknar dagar!

Så nu är bebisen i magen ca 47cm lång och väger ca. 2,5 kg. Nu är det verkligen en människa som jag har i magen.
Inte bara en liten "grej",  utan en liten liten människa med naglar, hår och eget immunförsvar osv.
Det är mycket lugnare i magen nu än vad det vart förut.. anledningen är väl att den inte har lika mycket plats att röra sig på. Lillfisen tycler att det är lite trångt nu!


Lina sa tidigare att hon inte märkt nått på mig att jag är gravid.. inte nå humörsvängningar eller så...
Och det kan jag ju hålla med om.
Min graviditet har vart heelt underbar om man jämför med många andra.
Jag har inte mått illa.. jag har mått bra hela tiden.
Jag har inte blivit jätte jätte stor.
Jag har inte haft nå humörsvängningar direkt.
Men herre gud.. det hände nått igår.
jag låg på soffan och grät.. i flera flera timmar tror jag.
jag var sjuk och tjock och stor och tyckte så jääkla synd om mig själv.
Shit vad Micke stackarn inte fattade nånting.
Han är nog glad att han haft en normal mig under den här tiden. =)
Men han är väl för go´han.
Vad hade jag gjort utan honom?! Min lilla prins finns alltid där när man behöver honom.

Nehe sidoläge i soffan ett tag kanske. Lite vatten och ett äpple kanske.. Japp.. så får det bli..

LOVE



35 dagar kvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0