ett år har gått!

Dagen jag aldrig någonsin kommer glömma.
Det har redan gått ett år.
Ett år sedan som dom ropade på mig på jobbet och sa att jag skulle ringa ambulansen, för det hade hänt en olycka.
Ett år sedan som det var totalkaos nere på sågen och i min skalle.
Ett år sedan som så jäävla många människors liv förändrades helt och hållet.
Ett år sedan som Sarre dog!!

Jag ska inte säga att det inte går en dag utan att jag tänker på det.
För det gör det.. jag tänker inte på det varje dag.
Men det går inte en dag på jobbet utan att jag tänker på det.
Så fort man kommer till fikarummet, och går förbi platsen där det hände. så kommer det upp i skallen.
Jag tror inte att någon på justerverket kan gå förbi platsen idag, utan att bli påmind.
Även fast man inte var där, även fast man inte såg...
Så hade en jobbarkompis, dött där... en ung kille dessutom, det är inget man bara glömmer.
KL 15.00 idag så kommer dom ha en tyst minut för honom.

Och varje gång jag hör låten som spelades på radion just då när det hände....
det är hemskt.. då tänker jag verkligen på det!! Usch det gör ont i magen.












Idag har jag hållt på och plockat i en MASSA saker i en MASSA lådor.
och nu ser det för jävligt ut här hemma.
Usch det är grejer och lådor precis överallt. Och kruxet är att jag ORKAR inte flytta på lådorna, och ställa dom på varandra.
Får vänta tills Micke kommer hem så får han ordna det.. Han slipper ju iallafall packa ihop.
Har gått igenom alla skåp i köket, det värsta skulle väl vara om jag kom på att jag behövde nått ur nån låda.
Men jag tror inte det.. det viktigaste står kvar i skåpen.  Annars får man väl börja riva då.
Nu är jag jätte trött, och har ont i svanken.
Kanske inte är jätte jätte bra att man håller på å grejar så mycket, men men.. det lär ju göras..
Och jag tycker faktiskt att jag klarar av det.
Jag är ju inte sjuk bara för att jag är gravid.. dock lite osmidigare.

Nu ska jag nog ta en dusch, och sen pallra mig iväg till affären.

LOVE


9 dagar kvar till bf!


Kommentarer
Postat av: tes

Usch ja.. Det här året har gått så himla fort tycker jag :(





Du kommer garanterat behöva något i någon låda du packat ner och antagligen kommer det ligga längst ner i den lådan också.. hihi Det händer mig alltid när jag flyttpackar.. Typiskt! :D

2009-03-17 @ 16:53:12
URL: http://tes.blogg.se/
Postat av: Sabina

jag snackade med honom också :) det var riktigt kul att se honom!



hur är det med dig nannsan? vi måste ses snart tycker jag!

puss

2009-03-20 @ 22:11:42
URL: http://sagonatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0